Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami
- adres
- ul. Przemysłowa 5, 07-100 Węgrów
- telefon
- 25 74 09 235 (Biuro Obsługi Interesanta)
- wgkkign_wegrow@pro.onet.pl
- pokoje
- 26 (I piętro)
- telefon
- 25 74 09 220
- geodeta.powiatowy@powiatwegrowski.pl
Referat Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami
Biuro Obsługi Interesanta
- pokoje
- 17 (parter)
- telefon
- 25 74 09 235
25 74 09 223
Wprowadzanie zmian w operacie Ewidencji Gruntów i Budynków
Gospodarka Nieruchomościami
- gn@powiatwegrowski.pl
Prowadzenie rejestru cen nieruchomości
Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
- pokoje
- 15 (parter)
- telefon
- 25 74 09 222
Zespół Uzgadniania Dokumentacji Projektowej
Zadania
Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami zajmuje się gospodarowaniem nieruchomościami stanowiącymi własność Skarbu Państwa i Powiatu, wywłaszczaniem nieruchomości oraz realizacją zadań państwowej służby geodezyjnej i kartograficznej.
W skład Wydziału wchodzi:
1. Referat Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami , który wykonuje następujące zadania:
1) bieżąca aktualizacja operatów ewidencji gruntów i budynków,
2) wydawanie wypisów i wyrysów oraz informacji z operatu ewidencji gruntów i budynków,
3) prowadzenie zbiorów dowodów zmian dla każdej jednostki ewidencyjnej,
4) sporządzanie gminnych i powiatowych zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów i budynków,
5) prowadzenie rejestru cen nieruchomości,
6) prowadzenie postępowania administracyjnego w zakresie ewidencji gruntów i budynków oraz gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
7) uwierzytelnianie dokumentów geodezyjnych i kartograficznych do dokonywania wpisów w księdze wieczystej,
8) programowanie prac geodezyjnych dotyczących modernizacji i weryfikacji danych ewidencji gruntów i budynków,
9) prowadzenie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości,
10) prowadzenie prac związanych ze scaleniem i wymiana gruntów,
11) tworzenie zasobów nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa i Powiatu, prowadzenie ewidencji zasobów oraz gospodarowanie zasobami
nieruchomości,
12) regulowanie stanu prawnego dróg i innych nieruchomości będących w posiadaniu Skarbu Państwa lub Powiatu,
13) przygotowywanie do sprzedaży lub oddania w użytkowanie wieczyste nieruchomości Skarbu Państwa i nieruchomości Powiatu,
14) naliczanie, aktualizacja i zawiadamianie o wysokości opłat z tytułu użytkowania wieczystego lub trwałego zarządu nieruchomości,
15) prowadzenie postępowania wywłaszczeniowego oraz postępowania w sprawach ograniczenia własności nieruchomości,
16) ustalanie odszkodowań: za nieruchomości zajęte pod drogi publiczne, za części nieruchomości pod projektowane drogi publiczne, za nieruchomości wywłaszczone lub za szkody wynikłe na skutek ograniczenia własności nieruchomości,
17) prowadzenie postępowań w sprawach o zwrot wywłaszczonych nieruchomości,
18) prowadzenie postępowań w sprawach o przyznanie własności działki gruntu i działki pod budynkami osobie, która przekazała gospodarstwo rolne państwu w zamian za rentę,
19) przekształcanie prawa użytkowania wieczystego nieruchomości Skarbu Państwa w prawo własności,
20) prowadzenie postępowań o ustalenie, które nieruchomości stanowią wspólnoty gruntowe bądź mienie gromadzkie i ustalenie wykazu osób uprawnionych do
udziału we wspólnocie gruntowej, wykazu obszarów ich gospodarstw oraz wielkości udziałów we wspólnocie,
21) składanie wniosków do ksiąg wieczystych dotyczących praw do nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu.
Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej:
1) prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
2) udzielanie informacji o posiadanym zasobie, sposobach jego wykorzystywania i udostępniania,
3) przyjmowanie i ewidencjonowanie zgłoszeń robót geodezyjnych i kartograficznych,
4) udostępnianie danych z zasobu,
5) wydawanie wytycznych do wykonania zgłoszonych robót,
6) kontrola przyjmowanych do zasobu opracowań geodezyjnych i kartograficznych,
7) ewidencjonowanie, przechowywanie i przetwarzanie dokumentów ilustrujących zasób,
8) ocena stanu zasobu i wnioskowanie potrzeby wykonywania stosownych prac,
9) tworzenie i aktualizacja zasobu zabezpieczającego,
10) zakładanie osnów szczegółowych,
11) koordynacja realizacji prac dotyczących tego samego obszaru, zgłoszonych przez różnych wykonawców prac,
12) ochrona znaków geodezyjnych,
13) tworzenie, prowadzenie i udostępnianie baz danych obejmujących zbiory danych przestrzennych infrastruktury informacji przestrzennej w zakresie danych
i opracowań kartograficznych gromadzonych w Wydziale Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami.
14) koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu,
15) wprowadzanie uzgodnionych przebiegów tras uzbrojenia na analogową mapę zasadniczą lub na mapę prowadzoną informatycznie w systemie Ewmapa,
16) prowadzenie geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu,
17) obsługa kancelaryjna Zespołu.