Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami

powiatwegrowski.pl - Strona główna

Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami

Drukuj
adres
ul. Przemysłowa 5, 07-100 Węgrów
telefon
25 74 09 235 (Biuro Obsługi Interesanta)
e-mail
Małgorzata Plewka
Geodeta Powiatowy
pokoje
26 (I piętro)
telefon
25 74 09 220
e-mail

Referat Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami

Biuro Obsługi Interesanta

pokoje
17 (parter)
telefon
25 74 09 235
25 74 09 223

Wprowadzanie zmian w operacie Ewidencji Gruntów i Budynków

Gospodarka Nieruchomościami

e-mail

Prowadzenie rejestru cen nieruchomości

Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej

e-mail
Marcin Sokulski
Kierownik
pokoje
15 (parter)
telefon
25 74 09 222

Zespół Uzgadniania Dokumentacji Projektowej

Zadania

Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami zajmuje się gospodarowaniem nieruchomościami stanowiącymi własność Skarbu Państwa i Powiatu, wywłaszczaniem nieruchomości oraz realizacją zadań państwowej służby geodezyjnej i kartograficznej.

W skład Wydziału wchodzi:

1. Referat Geodezji  i Gospodarki Nieruchomościami , który wykonuje następujące zadania:

1) bieżąca aktualizacja operatów ewidencji gruntów i budynków,

2) wydawanie wypisów i wyrysów oraz informacji z operatu ewidencji gruntów i budynków,

3) prowadzenie zbiorów dowodów zmian dla każdej jednostki ewidencyjnej,

4) sporządzanie gminnych i powiatowych zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów i budynków,

5) prowadzenie rejestru cen nieruchomości,

6) prowadzenie postępowania administracyjnego w zakresie ewidencji gruntów i budynków oraz gleboznawczej klasyfikacji gruntów,

7) uwierzytelnianie dokumentów geodezyjnych i kartograficznych do dokonywania wpisów w księdze wieczystej,

8) programowanie prac geodezyjnych dotyczących modernizacji i weryfikacji danych ewidencji gruntów i budynków,

9) prowadzenie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości,

10) prowadzenie prac związanych ze scaleniem i wymiana gruntów,

11) tworzenie zasobów nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa i Powiatu, prowadzenie ewidencji zasobów oraz gospodarowanie zasobami

nieruchomości,

12) regulowanie stanu prawnego dróg i innych nieruchomości będących w posiadaniu Skarbu Państwa lub Powiatu,

13) przygotowywanie do sprzedaży lub oddania w użytkowanie wieczyste nieruchomości Skarbu Państwa i nieruchomości Powiatu,

14) naliczanie, aktualizacja i zawiadamianie o wysokości opłat z tytułu użytkowania wieczystego lub trwałego zarządu nieruchomości,

15) prowadzenie postępowania wywłaszczeniowego oraz postępowania w sprawach ograniczenia własności nieruchomości,

16) ustalanie odszkodowań: za nieruchomości zajęte pod drogi publiczne, za części nieruchomości pod projektowane drogi publiczne, za nieruchomości wywłaszczone lub za szkody wynikłe na skutek ograniczenia własności nieruchomości,

17) prowadzenie postępowań w sprawach o zwrot wywłaszczonych nieruchomości,

18) prowadzenie postępowań w sprawach o przyznanie własności działki gruntu i działki pod budynkami osobie, która przekazała gospodarstwo rolne państwu w zamian za rentę,

19) przekształcanie prawa użytkowania wieczystego nieruchomości Skarbu Państwa w prawo własności,

20) prowadzenie postępowań o ustalenie, które nieruchomości stanowią wspólnoty gruntowe bądź mienie gromadzkie i ustalenie wykazu osób uprawnionych do

udziału we wspólnocie gruntowej, wykazu obszarów ich gospodarstw oraz wielkości udziałów we wspólnocie,

21) składanie wniosków do ksiąg wieczystych dotyczących praw do nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu.

Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej

Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej:

1) prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,

2) udzielanie informacji o posiadanym zasobie, sposobach jego wykorzystywania i udostępniania,

3) przyjmowanie i ewidencjonowanie zgłoszeń robót geodezyjnych i kartograficznych,

4) udostępnianie danych z zasobu,

5) wydawanie wytycznych do wykonania zgłoszonych robót,

6) kontrola przyjmowanych do zasobu opracowań geodezyjnych i kartograficznych,

7) ewidencjonowanie, przechowywanie i przetwarzanie dokumentów ilustrujących zasób,

8) ocena stanu zasobu i wnioskowanie potrzeby wykonywania stosownych prac,

9) tworzenie i aktualizacja zasobu zabezpieczającego,

10) zakładanie osnów szczegółowych,

11) koordynacja realizacji prac dotyczących tego samego obszaru, zgłoszonych przez różnych wykonawców prac,

12) ochrona znaków geodezyjnych,

13) tworzenie, prowadzenie i udostępnianie baz danych obejmujących zbiory danych przestrzennych infrastruktury informacji przestrzennej w zakresie danych
i opracowań kartograficznych gromadzonych w Wydziale Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami.

14) koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu,

15) wprowadzanie uzgodnionych przebiegów tras uzbrojenia na analogową mapę zasadniczą lub na mapę prowadzoną informatycznie w systemie Ewmapa,

16) prowadzenie geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu,

17) obsługa kancelaryjna Zespołu.

 

Używamy plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.