Wydział Administracyjno-Społeczny

powiatwegrowski.pl - Strona główna

Wydział Administracyjno-Społeczny

Drukuj
adres
ul. Przemysłowa 5, 07-100 Węgrów
pokoje
4 (niski parter), 35 (II piętro), 40 (II piętro), 41 (II piętro), 42 (II piętro), 43 (II piętro)
telefon
(25) 740 92 07
fax
(25) 740 92 19
Hanna Zenik
Naczelnik
pokoje
43 (II piętro)
e-mail

Zadania

1. Wydział Administracyjno - Społeczny zapewnia sprawną organizację i funkcjonowanie Starostwa, obsługę Rady i Zarządu, organizację przyjmowania obywateli w sprawach skarg i wniosków, załatwianie spraw kadrowych i szkoleniowych pracowników, realizuje zadania z zakresu problematyki prawno-administracyjnej i ochrony zdrowia.

2. W Wydziale Administracyjno – Społecznym tworzy się Referat Gospodarczy.

3. Do zakresu działania Wydziału należy :

W zakresie spraw organizacyjnych :

1)opracowywanie projektów regulaminów , zarządzeń i innych dokumentów dotyczących funkcjonowania Starostwa;

2)koordynowanie załatwiania skarg, wniosków i petycji;

3) prowadzenie ewidencji porozumień dotyczących powierzenia prowadzenia zadań

administracji publicznej jednostkom samorządu terytorialnego i innym podmiotom;

4)prowadzenie zbioru aktów prawa miejscowego;

5) prowadzenie zbioru upoważnień do załatwiania spraw w imieniu Starosty;

6) nadzór nad stosowaniem instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt;

7)zapewnienie sprawnego obiegu dokumentów i korespondencji;

8) prowadzenie kancelarii ogólnej;

9) prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi;

10) koordynowanie działań w zakresie udostępnia informacji publicznej i zamieszczania

informacji w Biuletynie Informacji Publicznej;

11) przesyłanie aktów prawnych do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa

Mazowieckiego;

12) zapewnienie warunków terminowej i zgodnej z prawem realizacji zadań wyborczych

wynikających z obowiązujących przepisów;

13) prowadzenie obsługi sekretariatu Starosty i Wicestarosty.

W zakresie spraw pracowniczych :

1) prowadzenie akt i spraw osobowych pracowników Starostwa i kierowników jednostek

organizacyjnych (z wyłączeniem jednostek oświatowych) i Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego;

2) zgłaszanie pracowników, ewentualnie członków ich rodzin, oraz zleceniobiorców do

ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych oraz ich wyrejestrowywanie;

3) prowadzenie spraw emerytalno-rentowych pracowników;

4) przeprowadzanie naboru na wolne stanowiska urzędnicze, w tym kierownicze urzędnicze;

5) organizowanie konkursów na stanowiska kierowników powiatowych jednostek

organizacyjnych ( z wyłączeniem jednostek oświatowych);

6) prowadzenie spraw z zakresu służby przygotowawczej;

7) koordynowanie spraw z zakresu przeprowadzania okresowej oceny pracowników;

8) gospodarowanie etatami i funduszem wynagrodzeń;

9) prowadzenie spraw związanych z odpowiedzialnością porządkową i dyscyplinarną

pracowników;

10) prowadzenie spraw socjalno-bytowych pracowników;

11) prowadzenie spraw w zakresie szkolenia, dokształcania i doskonalenia zawodowego

pracowników;

12) prowadzenie rejestru umów z osobami fizycznymi nie prowadzącymi działalności

gospodarczej, w szczególności umów zlecenia i umów o dzieło, umów w sprawie

podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników,

13) realizowanie zadań dotyczących Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK).

W zakresie spraw obywatelskich i innych :

1) prowadzenie postępowania w sprawach rzeczy znalezionych;

2)załatwianie spraw związanych z udzielaniem pomocy repatriantom w zakresie ustalonym przez ustawę o repatriantach;

3)prowadzenie spraw z zakresu obsługi organizacyjno-technicznej punktów Nieodpłatnej Pomocy Prawnej i Nieodpłatnego Poradnictwa Obywatelskiego, w tym sporządzanie sprawozdań.

w zakresie obsługi Rady Powiatu :

1) przygotowywanie i gromadzenie materiałów niezbędnych do pracy Rady i jej komisji;

2) obsługa elektronicznego systemu obsługi Rady;

3) protokołowanie obrad Rady i posiedzeń komisji;

4) prowadzenie rejestrów uchwał Rady , wniosków i opinii komisji, interpelacji i wniosków radnych;

5) przekazywanie do realizacji odpisów uchwał Rady , wniosków komisji i interpelacji

radnych zainteresowanym Naczelnikom Wydziałów i czuwanie nad ich terminowym

załatwianiem;

6) udzielanie pomocy radnym w wypełnianiu obowiązków radnego;

7) umożliwianie wglądu do uchwał i protokołów z sesji Rady;

8) obsługa elektronicznego systemu przekazywania uchwał Rady i Zarządu do nadzoru

prawnego regionalnej izby rachunkowej.

w zakresie obsługi Zarządu Powiatu:

1) prowadzenie dokumentacji Zarządu;

2) przygotowywanie materiałów na posiedzenia Zarządu;

3) protokołowanie posiedzeń Zarządu;

4) prowadzenie rejestru uchwał;

5) prowadzenie dokumentacji związanej z wyborami i referendum.

w zakresie ochrony zdrowia:

1) prowadzenie zadań związanych z wykonywaniem przez samorząd powiatowy funkcji

podmiotu tworzącego dla Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w

Węgrowie;

2)realizacja zadań związanych z promocją zdrowia i profilaktyką schorzeń cywilizacyjnych;

3)ustalanie godzin pracy aptek i harmonogramu dyżurów aptek ogólnodostępnych z terenu Powiatu;

4)udział w opracowywaniu i realizacji oraz w ocenie efektów programów polityki zdrowotnej wynikających z rozpoznanych potrzeb zdrowotnych i stanu zdrowia mieszkańców powiatu - po konsultacji z właściwymi terytorialnie gminami;

5)przekazywanie wojewodzie informacji o zrealizowanych lub podjętych zadaniach z

zakresu zdrowia publicznego;

6)prowadzenie spraw wynikających z ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych.

4. Do zakresu działań Referatu Gospodarczego należy:

1)zarządzanie budynkami i lokalami administracyjnymi;

2) prowadzenie remontów i konserwacji urządzeń oraz sprzętu biurowego;

3) zapewnienie ochrony obiektów Starostwa;

5) zabezpieczenie i gospodarowanie mieniem;

6) zapewnienie porządku i czystości w pomieszczeniach Starostwa;

7) gospodarka transportem zakładowym;

8)zaopatrzenie Starostwa w sprzęt, urządzenia, materiały biurowe, pieczęcie, druki ścisłego zarachowania;

9) prowadzenie archiwum zakładowego;

10) zapewnienie łączności i małej poligrafii dla potrzeb Starostwa;

11)prowadzenie spraw z zakresu zapewnienia dostępności komunikacyjnej i

architektonicznej dla osób ze szczególnymi potrzebami.

5. Wydział przy znakowaniu spraw używa symbolu „AS”

 

Używamy plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.