Wydział Administracyjno-Społeczny
- adres
- ul. Przemysłowa 5, 07-100 Węgrów
- pokoje
- 4 (niski parter), 35 (II piętro), 40 (II piętro), 41 (II piętro), 42 (II piętro), 43 (II piętro)
- telefon
- (25) 740 92 07
- fax
- (25) 740 92 19
Zadania
1. Wydział Administracyjno - Społeczny zapewnia sprawną organizację i funkcjonowanie Starostwa, obsługę Rady i Zarządu, organizację przyjmowania obywateli w sprawach skarg i wniosków, załatwianie spraw kadrowych i szkoleniowych pracowników, realizuje zadania z zakresu problematyki prawno-administracyjnej i ochrony zdrowia.
2. W Wydziale Administracyjno – Społecznym tworzy się Referat Gospodarczy.
3. Do zakresu działania Wydziału należy :
W zakresie spraw organizacyjnych :
1)opracowywanie projektów regulaminów , zarządzeń i innych dokumentów dotyczących funkcjonowania Starostwa;
2)koordynowanie załatwiania skarg, wniosków i petycji;
3) prowadzenie ewidencji porozumień dotyczących powierzenia prowadzenia zadań
administracji publicznej jednostkom samorządu terytorialnego i innym podmiotom;
4)prowadzenie zbioru aktów prawa miejscowego;
5) prowadzenie zbioru upoważnień do załatwiania spraw w imieniu Starosty;
6) nadzór nad stosowaniem instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt;
7)zapewnienie sprawnego obiegu dokumentów i korespondencji;
8) prowadzenie kancelarii ogólnej;
9) prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi;
10) koordynowanie działań w zakresie udostępnia informacji publicznej i zamieszczania
informacji w Biuletynie Informacji Publicznej;
11) przesyłanie aktów prawnych do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa
Mazowieckiego;
12) zapewnienie warunków terminowej i zgodnej z prawem realizacji zadań wyborczych
wynikających z obowiązujących przepisów;
13) prowadzenie obsługi sekretariatu Starosty i Wicestarosty.
W zakresie spraw pracowniczych :
1) prowadzenie akt i spraw osobowych pracowników Starostwa i kierowników jednostek
organizacyjnych (z wyłączeniem jednostek oświatowych) i Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego;
2) zgłaszanie pracowników, ewentualnie członków ich rodzin, oraz zleceniobiorców do
ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych oraz ich wyrejestrowywanie;
3) prowadzenie spraw emerytalno-rentowych pracowników;
4) przeprowadzanie naboru na wolne stanowiska urzędnicze, w tym kierownicze urzędnicze;
5) organizowanie konkursów na stanowiska kierowników powiatowych jednostek
organizacyjnych ( z wyłączeniem jednostek oświatowych);
6) prowadzenie spraw z zakresu służby przygotowawczej;
7) koordynowanie spraw z zakresu przeprowadzania okresowej oceny pracowników;
8) gospodarowanie etatami i funduszem wynagrodzeń;
9) prowadzenie spraw związanych z odpowiedzialnością porządkową i dyscyplinarną
pracowników;
10) prowadzenie spraw socjalno-bytowych pracowników;
11) prowadzenie spraw w zakresie szkolenia, dokształcania i doskonalenia zawodowego
pracowników;
12) prowadzenie rejestru umów z osobami fizycznymi nie prowadzącymi działalności
gospodarczej, w szczególności umów zlecenia i umów o dzieło, umów w sprawie
podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników,
13) realizowanie zadań dotyczących Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK).
W zakresie spraw obywatelskich i innych :
1) prowadzenie postępowania w sprawach rzeczy znalezionych;
2)załatwianie spraw związanych z udzielaniem pomocy repatriantom w zakresie ustalonym przez ustawę o repatriantach;
3)prowadzenie spraw z zakresu obsługi organizacyjno-technicznej punktów Nieodpłatnej Pomocy Prawnej i Nieodpłatnego Poradnictwa Obywatelskiego, w tym sporządzanie sprawozdań.
w zakresie obsługi Rady Powiatu :
1) przygotowywanie i gromadzenie materiałów niezbędnych do pracy Rady i jej komisji;
2) obsługa elektronicznego systemu obsługi Rady;
3) protokołowanie obrad Rady i posiedzeń komisji;
4) prowadzenie rejestrów uchwał Rady , wniosków i opinii komisji, interpelacji i wniosków radnych;
5) przekazywanie do realizacji odpisów uchwał Rady , wniosków komisji i interpelacji
radnych zainteresowanym Naczelnikom Wydziałów i czuwanie nad ich terminowym
załatwianiem;
6) udzielanie pomocy radnym w wypełnianiu obowiązków radnego;
7) umożliwianie wglądu do uchwał i protokołów z sesji Rady;
8) obsługa elektronicznego systemu przekazywania uchwał Rady i Zarządu do nadzoru
prawnego regionalnej izby rachunkowej.
w zakresie obsługi Zarządu Powiatu:
1) prowadzenie dokumentacji Zarządu;
2) przygotowywanie materiałów na posiedzenia Zarządu;
3) protokołowanie posiedzeń Zarządu;
4) prowadzenie rejestru uchwał;
5) prowadzenie dokumentacji związanej z wyborami i referendum.
w zakresie ochrony zdrowia:
1) prowadzenie zadań związanych z wykonywaniem przez samorząd powiatowy funkcji
podmiotu tworzącego dla Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w
Węgrowie;
2)realizacja zadań związanych z promocją zdrowia i profilaktyką schorzeń cywilizacyjnych;
3)ustalanie godzin pracy aptek i harmonogramu dyżurów aptek ogólnodostępnych z terenu Powiatu;
4)udział w opracowywaniu i realizacji oraz w ocenie efektów programów polityki zdrowotnej wynikających z rozpoznanych potrzeb zdrowotnych i stanu zdrowia mieszkańców powiatu - po konsultacji z właściwymi terytorialnie gminami;
5)przekazywanie wojewodzie informacji o zrealizowanych lub podjętych zadaniach z
zakresu zdrowia publicznego;
6)prowadzenie spraw wynikających z ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych.
4. Do zakresu działań Referatu Gospodarczego należy:
1)zarządzanie budynkami i lokalami administracyjnymi;
2) prowadzenie remontów i konserwacji urządzeń oraz sprzętu biurowego;
3) zapewnienie ochrony obiektów Starostwa;
5) zabezpieczenie i gospodarowanie mieniem;
6) zapewnienie porządku i czystości w pomieszczeniach Starostwa;
7) gospodarka transportem zakładowym;
8)zaopatrzenie Starostwa w sprzęt, urządzenia, materiały biurowe, pieczęcie, druki ścisłego zarachowania;
9) prowadzenie archiwum zakładowego;
10) zapewnienie łączności i małej poligrafii dla potrzeb Starostwa;
11)prowadzenie spraw z zakresu zapewnienia dostępności komunikacyjnej i
architektonicznej dla osób ze szczególnymi potrzebami.
5. Wydział przy znakowaniu spraw używa symbolu „AS”